donderdag, augustus 01, 2019

Groningen Fietsstad, deel 5: Parkeren

Het is weer augustus. Een maand waarin veel nieuwe bewoners hun intrek nemen en zich per fiets gaan voortbewegen. Per fiets. Hoe anders?  Fietsers mogen bijna alles, maar sommige dingen niet. Na de introductie nu tijd voor een vervolg. Ook nog leerzaam voor huidige bewoners.

5. Parkeren
Een fiets moet je ook ergens parkeren. Parkeren! Het neerzetten van je fiets zodat je zelf iets anders kunt gaan doen. Dat is handig. Soms moet je er ook bij nadenken. Nadenken! Dat is iets doen met je hoofd opdat je geen domme dingen doet. Blijf oefenen!

Dus nogmaals. Fietsen mogen veel, maar niet overal.
Het beschrijven van de wederwaardigheden van de fiets in Groningen gaat door. Met 'deel 5 - Parkeren' openen we een nieuwe serie.

We hebben ter introductie gehad:
  1. Stad - Fietsers mogen bijna alles, maar sommige dingen niet!
  2. de Stoep - Fietsen mogen veel, maar niet op de stoep!
  3. de Gracht - Fietsen mogen veel, maar niet in de gracht!
  4. het Bord - Fietsen mogen veel, maar niet overal!